wtorek, 31 marca 2020

Jak zwiększyć wilgotność powietrza roślinie?

Podobnie jak z innymi rzeczami mam teraz głowę (bo czas by się znalazł i wcześniej) do rzeczy, które widziałam w necie, a które chciałam zrobić u siebie.
Tak jest i z tym pomysłem na wilgoć, której potrzebują niektóre kwiatki.


Zazwyczaj są to rośliny, których naturalnym środowiskiem do życia są tropiki. Roślinkami, które u mnie potrzebują wilgoci "zewnętrznej" są monstera, peperomia oraz bluszcz rombolistny. Póki co tyle wiem z netu i z własnych obserwacji.


Wilgoć można zapewnić na kilka sposobów, a ja, jak widać na zdjęciach wybrałam opcję z keramzytem, ponieważ mam go w nadmiarze. 
Zmieniłam podstawki w tychże roślinach na dużo większe i wyższe. W rolę podstawek wcieliły się po prostu miski. 


Do miski wsypałam keramzyt, wstawiłam doniczkę z kwiatem i teraz podlewać będę keramzyt, a kwiaty będą czerpać korzyści z parowania wody. 
Mam nadzieję... Zobaczę jak to się sprawdzi. 


Trzymajcie kciuki :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz