czwartek, 30 listopada 2017

witkowe książeczkowe miłości I


Ściągam z fb, bo tam często coś wrzucam na szybko :) No to go!


To był hicior bardzo długo. Nadal do nich wracamy, bo wlatują w jedno ucho i nie wylatują drugim ;)
Joanna Bartosik - seria Raz, dwa, trzy - Patrzymy / Słyszymy / Mówimy
Wydawnictwo Widnokrąg


O ile zwykłe-niezwykłe książeczki przegląda się dość szybko, o tyle te z okienkami wciągają dziecko na dłużej. Zanim się odkryje wszystkie okienka na jednej stronie, potem drugiej, trzeba wrócić do tej pierwszej, bo już nie wiadomo co pod nimi było. ;)
To najlepsza książeczka z okienkami jaką mamy i wczoraj po dłuższej przerwie Wicia odkrył ją na nowo. 
Skwarek zgubił się chyba na dobre - Lauren Child
Wydawnictwo Media Rodzina


Piękne książeczki wynalezione w ciuchlandzie. Norweskie, ale od czego jest google translator ;) króciutkie teksty, szybka korekta własna i można czytać dziecku. A może jakieś wydawnictwo ściągnie je na polski rynek? :)
Wydawnictwo Goboken


W erze fascynacji literkami i liczbami Muminki z biblioteki okazały się strzałem w 10! Oszczędność kolorów, prostota..., cudowne. Kartonowe muminki - polecam!
Muminki. Mała księga - Liczby
Muminki. Mała księga - Litery

Na pewno wszyscy znacie Bardzo głodną gąsienicę Erica Carla. 


My też znamy i mamy własne egzemplarze - jeden po polsku, drugi po angielsku. 


Jednak Witek nie pała miłością do gąsienicy, lubi - tak.

Chyba tylko dzięki gąsienicy... ;)




 I gdy myślałam, że już skreślamy Erica Carla z listy ulubionych przynieśliśmy z biblioteki Moją pierwszą książkę o kolorach.


I dziecko przepadło :) I czerwony wóz strażacki, i czarny parasol, i niebieski ptak, i kolorowy motyl... i od nowa. Czerwony wóz strażacki, czarny parasol...


Moja pierwsza książka o kolorach - Eric Carle 
(Moja pierwsza książka o liczbach - w liście do Mikołaja)


To też pewnie znacie :) Od lektury tej książeczki Witek pukał we wszystkie drzwi i... książki. :)
Jest tam kto? - Anna-Clara Tidholm


Zabawne teksty, kontrastowe barwy, zaskakujące scenariusze - trochę hałasu z głębi lasu :) - i zwierzątka - czego więcej może chcieć dwulatek? ;)
Pani Detektyw Sowa - Adam Święcki
Pan Elegant Lis - Adam Święcki
Pan Łasuch Miś - Adam Święcki
(Pan Kawalarz Wilk, jego jeszcze nie znamy)



Chcesz pośmiać się? Przeczytać zabawną i zaskakującą kartonówkę? Sięgnij po Smoczka Loczka :)
Smoczek Loczek. Bardzo straszna czkawka - Maciej Jasiński
Smoczek Loczek. Na ratunek księżniczce - Maciej Jasiński


O niej słyszałam, ale ilustracje, choć oryginalne mnie nie przyciągały. Pewnego dnia wyszperałam ją w markecie, w koszu z przecenionymi książkami. Przejrzałam i już nie mogłam jej zostawić. :) To jedna wielka rymowana wyliczanka i Wicia ją uwielbia :)
Raz dwa trzy psy - Nadia Budde

Autorzy i ich wyobraźnia - zazdroszczę :)
Wydawnictwa i ich umiejętności wyłuskania tych książeczek w morzu biliona propozycji z kraju i ze świata - dziękujemy! :) <3

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny, pomocny, przydasiowy, interesujący, ciekawy, odkrywczy, inspirujący, pracowity, miły dla oka - wpis. To teraz poproszę o następny - dla trochę starszych tych 7 letnich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee, to proste - wszystkie biografie piłkarzy z Egmonta i komiksy z konkursu im. Janusza Christy. Dziękuję za uwagę :D

      Usuń